W niedzielę 27 sierpnia o godz. 18.00 razem z Agencją koncertową MOLOLO zapraszamy do Amfiteatru w Ostródzie na wyjątkowe wydarzenia muzyczne, które odbędą się w amfiteatrze w Ostródzie w ostatni weekend wakacji. Zapraszamy na BigBit Classic, czyli festiwal polskiej muzyki z lat 60. i 70. ubiegłego wieku, muzyczną podróż do początków polskiego rock’n’rolla. Wystąpią: Bernard Dornowski z zespołem (wokalista, gitarzysta i współzałożyciel Czerwonych Gitar), zespół Skaldowie w oryginalnym składzie, a gwiazdą wieczoru będzie Anna Rusowicz, która kontynuuje muzyczne tradycje mamy Ady Rusowicz występującej m.in. w zespole Niebiesko-Czarni i autorskim repertuarem nawiązuje do czasów hippisowskich.
Bilety do nabycia online: biletyna.pl, ebilet.pl, kupbilecik.pl oraz u organizatora.
CENY BILETÓW:
- Międzynarodowy Turniej Tenorów – sektor/cena: C – 120 zł; B,D – 110 zł; A,E – 90 zł
- BigBit Classic – sektor/cena: C – 150 zł; B,D – 140 zł; A,E – 120 zł
ORGANIZATOR: mololo.art/BC
kontakt: Marcin Kulwas – tel. 601 27 27 84
Wykonawcy:
Anna Rusowicz – jedna z najbardziej charyzmatycznych wokalistek na krajowej scenie muzycznej. Śpiewem, ale też brzmieniem swojego zespołu nawiązuje do najlepszych tradycji polskiego i światowego rocka. Anna na początku upodobała sobie polski bigbit, z czasem poszerzyła swój repertuar o psychodeliczny blues-rock. Debiutowała solowo albumem „Mój Big-Bit” (2011), który zdobył 4 Fryderyki (nagrody polskiego przemysłu muzycznego) oraz Superjedynkę (telewizyjny plebiscyt muzyczny). Na kolejnych płytach: „Genesis” (2013), „Retronarodzenie” (2016) i „Przebudzenie” (2019) postawiła na ostrzejsze brzmienie, ale wciąż osadzone w stylistyce lat 60. i 70. XX wieku. Jej interpretacja utworu „W co mam wierzyć” z repertuaru Miry Kubasińskiej jako motywu przewodniego do filmu „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” była wielkim przebojem w 2017 roku. Gościnnie śpiewała m.in. w utworach L.U.C.-a, Kielicha (gitarzysty Lady Pank), Projektu Warszawiak, a także na płycie „Panny Wyklęte”. Jesienią 2023 roku spodziewany jest kolejny studyjny album artystki.
Skaldowie to bez wątpienia fenomen w historii polskiej muzyki rozrywkowej; jedna z najbardziej oryginalnych i jednocześnie popularnych grup, jaka kiedykolwiek powstała w Polsce. Zespół – legenda, który w blisko 55 letniej działalności przedstawił tak bogaty i różnorodny repertuar, że zaszufladkowanie go w jednym gatunku muzycznym jest niemożliwe. W ich twórczości odnajdujemy nie tylko różne odmiany beatu, popu, ale także niezwykle popularnego w latach 70 tych rocka progresywnego, a nawet jazz-rocka. Andrzej Zieliński – główny kompozytor i lider zespołu – w swoich kompozycjach kreatywnie wykorzystuje i przetwarza nie tylko wyżej wspomniane gatunki, ale często wzbogaca je o elementy muzyki góralskiej i klasycznej. Nadał w ten sposób swojej twórczości oryginalny i niepowtarzalny charakter, który sprawił, że mimo upływu lat utwory Skaldów nadal brzmią świeżo i porywająco. Grupa wydała kilkanaście albumów i od lat koncertuje w niezmienionym składzie.
Andrzej Zieliński – wokal, instrumenty klawiszowe, kompozytor
Jacek Zieliński – skrzypce, trąbka, wokal
Konrad Ratyński – gitara basowa, wokal
Jerzy Tarsiński – gitara
Jan Budziaszek – perkusja
Grzegorz Górkiewicz – instrumenty klawiszowe
Bernard Dornowski – kto nie zna takich przebojów jak choćby: ,,Nie zadzieraj nosa”, ,,Takie ładne oczy”, ,,Anna Maria”, czy ,,Biały krzyż”, które wylansował legendarny zespół Czerwone Gitary?Jednym z jego współzałożycieli i wieloletnim członkiem był gitarzysta i wokalista Bernard Dornowski, który dziś wraz ze swoim zespołem wykonuje wszystkie największe przeboje Czerwonych Gitar. Koncert Bernarda Dornowskiego to moc największych, złotych przebojów sprzed lat, które wykonywane są na żywo i w oryginalnych „czerwonogitarowych” aranżacjach instrumentalnych i wokalnych. W trakcie koncertu nie może również zabraknąć różnego rodzaju ciekawostek i anegdot związanych z legendą polskiego rock’n’rolla. Każdy występ obecnego zespołu Bernarda Dornowskiego spotyka się z doskonałym odbiorem zarówno młodszej, jak i starszej publiczności i z reguły kończy się owacją „na stojąco” oraz wieloma bisami.
Bernard Dornowski – śpiew
Bogusław Olszonowicz – gitara/śpiew
Marek Górski – gitara/śpiew
Tomasz Przyborowicz – gitara basowa/śpiew
Paweł Szewczyk – perkusja
Bigbit, big-beat (ang. „mocne uderzenie”) – funkcjonujące w Polsce i sąsiednich krajach określenie rock and rolla i pokrewnych gatunków muzycznych. Nazwę big-beat, zastępującą nieakceptowaną przez antyzachodnie władze nazwę rock and roll, po raz pierwszy zastosowano w Polsce. Z krajów bloku wschodniego, muzyka rockandrollowa zyskała pewną akceptację władz komunistycznych najwcześniej właśnie w Polsce – już na początku lat 60. XX wieku. W Czechosłowacji, na Węgrzech i w samym Związku Radzieckim nastąpiło to w połowie lub pod koniec tej dekady. Nazwa big-beat, wbrew intencji jej twórcy, szybko przestała określać wyłącznie muzykę rockandrollową, rozszerzając zakres również na luźno związaną z rockiem muzykę rozrywkową, zwłaszcza charakteryzującą się wyeksponowanym rytmem i prostotą melodyczną oraz harmoniczną, np. twist, madison czy rhythm and blues. Bigbit bywa utożsamiany z gatunkiem muzycznym beat, czyli nurtem pop-rocka, który w latach 60. XX wieku był u szczytu popularności i miał wpływ na wschodnioeuropejski bigbit.
Źródło: Wikipedia