W Starostwie Powiatowym w Ostródzie w dniu 19 kwietnia br., podpisano umowę na rozbudowę na rondo skrzyżowania ulic Grunwaldzka, Drwęcka, Kopernika w Ostródzie. Zadanie dofinansowane jest z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. RFIL to program, w ramach którego rządowe środki trafiają do gmin, powiatów i miast w całej Polsce na inwestycje bliskie ludziom. Wsparcie jest bezzwrotne i pochodzi z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19.
Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa na rondo skrzyżowania ulic Grunwaldzka, Drwęcka, Kopernika w Ostródzie. Zakres robót budowlanych obejmuje wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni oraz skrzyżowania typu rondo, budowę/przebudowę chodników, ciągów pieszo-rowerowych oraz ścieżek rowerowych, zjazdów, zatok autobusowych, wykonanie bezpiecznych przejść dla pieszych, wykonanie odwodnienia drogi, przebudowę oświetlenia ulicznego oraz usunięcie kolizji nowoprojektowanego ronda z istniejącym uzbrojeniem terenu. 

Planowana wartość zadania ok. 7,5 mln zł, w tym dofinansowanie z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych – 4,0 mln zł. W realizacji inwestycji uczestniczy Gmina Miejska Ostróda, która dofinansowuje zadanie w wysokości 1,5 mln zł.
Wartość podpisywanej umowy to ok. 7,0 mln. zł.
Termin realizacji zadania: listopad 2023 r.
Umowę podpisali: Małgorzata Ostrowska – Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie oraz przedstawiciel wykonawcy robót budowlanych Ryszard Zieja – Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Zieja” z Łomży. Przy podpisaniu umowy uczestniczyli: Andrzej Wiczkowski – Starosta Ostródzki oraz Jan Kacprzyk – Wicestarosta.
Źródło: Powiat Ostródzki

1 thought on “PODPISANO UMOWĘ NA BUDOWĘ RONDA GRUNWALDZKA, DRWĘCKA I KOPERNIKA W OSTRÓDZIE”
Ostródzianin
(19 kwietnia 2023 - 20:59)Jeśli będzie to rondo jedno pasmowe to nie polepszy to żadnego ruchu wręcz skomplikuje . Tam jest miejsce na dwa pasy tzn pierwszy do skrętu w prawo i jazdy na wprost drugi skręt w lewo. Przejście dla pieszych koło ogólniaka powinno zostać zlikwidowane i zrobione góra czyli kładka tak jak i nad rondem, wtedy ruch będzie odbywał się płynnie inaczej nie zda to żadnego egzaminu, ponieważ korek sięga aż do gospody a czasami nawet dalej. A nie takim założeniem była budowa wiaduktu gdzie auta stoją tak jak by go nie było.