Coraz bardziej zmienia się stacja PKP w Ostródzie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ponad 250 mln zł zmodernizują m.in. perony, tory, sieć trakcyjną czy przejście podziemne.
Powstać ma lokalne centrum sterowania ruchem pociągów a dostępność do peronów na stacji zapewnią windy. Powstanie nowe wygodne dojście na peron od strony ul. 11 Listopada wyposażone w pochylnię.
Aktualnie dalej trwają prace przy torowisku, wyburzony został też ostatnio budynek przy wejściu na peron nr 3 od strony ul. 11 Listopada, w którym długo mieścił się sklep.
Według zapowiedzi PKP PLK S.A. czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji. Informacje o rozkładzie jazdy będą prezentowane na wyświetlaczach oraz przez nowe nagłośnienie. Na zmianach mają zyskać też cykliści, którzy będą mogli zostawić rowery przy stacji, dzięki zadaszonym stojakom.
Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszą dostępność na perony. Ułatwieniem będą windy z tunelu na każdy z peronów. Dobrą orientację na stacji dla osób niewidzących lub słabowidzących zapewnią ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku.
PLK SA przebudują przejście podziemne, które będzie wyższe oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Powstanie nowa część obiektu, dzięki której będzie zapewniony dostęp na stację od ul. Słowackiego niezależnie od wejścia z budynku dworca.
Wymiana torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy możliwości sprawnego prowadzenia ruchu na stacji i linii kolejowej. Wzmocniona zostanie konstrukcja kamienno-ceglanego mostu nad rzeką Drwęcą, znajdującego się w granicach miasta.
O bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadba lokalne centrum sterowania w Ostródzie, które będzie nadzorować ruch pociągów na odcinku Olsztyn – Iława.
Stacja w Ostródzie zostanie także dostosowana do lepszej obsługi składów towarowych, które po zakończeniu inwestycji, będą mogły mieć 750 metrów długości. Pozwoli to na przewóz większych ilości ładunku.
Foto: Krzysztof Ciesielczyk