Zamknij

OD 4 MAJA PRZYWRÓCONA ZOSTAŁA BEZPOŚREDNIA OBSŁUGA KLIENTÓW W ZUS

17:37, 07.05.2020 redakcja
Skomentuj

W poniedziałek, 4 maja, przywrócona została bezpośrednia obsługa klientów w placówkach ZUS. Pracownicy przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa udzielali porad mieszkańcom regionu. Łącznie we wszystkich placówkach ZUS na Warmii i Mazurach obsłużono blisko 2 tysięcy osób. Aż 1347 klientów odnotował oddział ZUS w Olsztynie wraz z podległymi placówkami. W oddziale ZUS w Elblągu pracownicy przyjęli  577 osób.

W poniedziałek sale obsługi klientów pracowały do godz. 18.00.

Ze względu na bezpieczeństwo prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Takie osoby powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych).

Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.

Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.

Jak podkreślają pracownicy ZUS na uwagę zasługuje fakt, że odwiedzający nasze placówki nie tylko stosowali się do wytycznych w zakresie bezpieczeństwa, w tym również posiadania środków ochrony osłaniające nos i usta, ale wykazywali dużą wyrozumiałość do zaistniałej sytuacji.

Wszystkie placówki ZUS w województwie warmińsko-mazurskim obsłużyły 1924 osoby. Najwięcej osób przyszło zapytać o sprawy związane ze świadczeniami emerytalno-rentowymi, a następnie świadczeniami zasiłkowymi. Sporo klientów dopytywało o realizację wniosków dotyczących wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej.  Były też osoby, które zakładały profil PUE czy potwierdzały ePUAP.

- Ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne.  We wszystkich placówkach ZUS nadal są skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS. Zachęcamy naszych klientów do składania dokumentów przez internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. To wygodne narzędzie do elektronicznego kontaktu z ZUS, w tym szczególnie do przekazywania wniosków w ramach tarczy antykryzysowej - dodaje rzeczniczka.

 

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Tekst: Anna Ilukiewicz, Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS  województwa warmińsko-mazurskiego

(redakcja)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%